De multe ori “socoteala de acasă nu se potriveşte cu cea din târg” atunci când vine vorba de vânzarea unui imobil. Dacă te gândeşti să vinzi o proprietate imobiliară în viitorul apropiat, ţine cont de aceste câteva aspecte:
Nu o supra-evalua
Majoritatea vânzătorilor nu realizează că supra-evaluarea preţului imobilului le aduce mai puţini bani, nu mai mulţi. Cumpărătorii experimentaţi sau reprezentaţi de agenţi imobiliari bine pregătiţi nu vor acorda atenţie unei proprietăţi al cărui preţ este mult peste preţul pieţei. Până când proprietarul se dezmeticeşte sau îşi ajustează aşteptările, cumpărătorii calificaţi vor fi cumpărat deja un alt imobil. Reducerea succesivă a preţului indică o motivaţie crescândă a vânzătorului şi de cele mai multe ori, imobilul se vinde pentru mult mai puţini bani decât s-ar fi putut vinde cu câteva luni în urmă, dacă era expus în piaţă la un preţ realist.
Poziţionează-te corect în piaţă, nu orice proprietate DE VÂNZARE este şi VÂNDUTĂ!
Studiază-ţi concurenţa
Este recomandat ca vânzătorul să se pună în locul cumpărătorului care caută un imobil ca cel pe care vrea să îl vândă: să selecteze zona de interes şi altele zone similare, numărul de camere, mărimea în metri pătraţi (folosind o marjă), să analizeze comparabilele relevante şi să sune proprietarii sau agenţi imobiliari care se ocupă de aceste proprietăţi, cerând cât mai multe detalii!
Evaluează răspunsurile primite, raportate la situaţia ta. Dacă aflii că o proprietate comparabilă s-a vândut recent, pune întrebări despre localizare, preţul de vânzare şi cât timp a stat pe piaţă. Atenţie la anunturile false, ele nu reprezintă concurenţă pentru tine, sunt doar o tehnică învechită a agenţilor imobiliari pentru a atrage noi clienţi.
Solicită agentului tău o Analiză Comparativă de Piaţă
Atunci când se decid să vândă o proprietate imobiliară, unii vânzători caută un cumpărător pe cont propriu, sperând să ecomomisească onorariul agenţiei imobiliare. Uneori reuşesc! Rămâne totuşi întrebarea: chiar au economisit?
Înainte să alegi un agent imobiliar, întâlneşte-te cu mai mulţi. Nu selecta în funcţie de mărimea comisionului, ci în funcţie de valoarea serviciilor oferite. Află care este strategia de marketing a fiecaruia dintre ei şi cum te ajută aceasta la vanzarea proprietăţii tale. Cere detalii despre relaţia contractuală între tine şi agenţia lor şi pune întreabări despre procesul de vânzare, evaluându-le expertiza.
Un agent experimentat nu îşi asumă riscul să aibă în portofoliu o proprietate care nu se vinde. Atunci când intru în discuţii cu un potenţial client despre vânzarea unui imobil, este foarte important pentru mine să îi înţeleg nevoile, pentru că nimeni nu vinde de dragul de a vinde! Uneori nu eu sunt cea mai mai potrivită persoană să îi asiste, dar dacă hotărâm împreună că ma voi ocupa de vânzarea respectivului imobil, Analiza Comparativă de Piaţă este inclusă în pachetul de servicii oferit clienţilor mei.
Solicită o Analiză Comparativă de Piaţă – un serviciu GRATUIT, pentru vânzători bine informaţi!